Klar for ny kamp: – Viktig å bruke kampene vi harMarius Lode og Bodø/Glimt holder koken i Spania, og torsdag venter ny treningskamp Etter at de siste forberedelsene før torsdagens treningskamp mot Kalmar var gjennomført på treningsfeltet på La Finca i Spania, stilte Marius Lode opp for glimt. no for å slå av en prat.
Tjærandsen-Skau står oppført med totalt ni kamper for Bodø/Glimt i alle turneringer. Han har de siste sesongene vært på to lån til Stjørdals-Blink i 1. divisjon, ett lån til Start i samme liga, mens han i fjor spilte en halv sesong for Jerv i Eliteserien. Foto: Mats Torbergsen / NTB 24. januar 14:07 TV 2: Bud på Hugo Vetlesen Ifølge TV 2 har to klubber tatt kontakt med Glimt angående midtbanespilleren Hugo Vetlesen. 22-åringen vant årets spiller i Eliteserien i 2022-sesongen, og er naturlig nok het på markedet. Med én uke igjen av det internasjonale overgangsmarkedet, har det likevel ikke vært rapportert mange bud på indreløperen. Nå erfarer kanalen at den ungarske klubben Ferencvaros har lagt inn et bud på Vetlesen som Glimt har avslått. Klubben skal likevel fremdeles være interessert i spilleren.
Livesport: Bodo/Glimt - resultater, kampoppsett, Bodø/GlimtBodo/Glimt resultater og kampoppsett på Livesport. com. Denne siden er omBodo/Glimt, (Fotball/Norge). Hvis du leter etter resultatene til et annet lag med navnetBodo/Glimt, vennligst velg din sport i toppmenyen eller kategori til venstre. Følg Bodo/Glimt livescore, sluttresultater, kampoppsett og kampdetaljer! Neste kamper: 26. 01. Bodø/Glimt - Kalmar, 16.
– Gøy at folk er i formEtter knappe to uker i Spania står altså årets tredje treningskamp for tur. Svenske Kalmar, som i fjor ble nummer fire i Allsvenskan har også lagt sin treningsleir til den spanske solkysten og møter Glimt til kamp på Pinatar Arena klokken 17:00 torsdag. Kampen vises på direktesport.
Livesport: Bodo/Glimt - resultater, kampoppsett, Bodø/GlimtBodo/Glimt resultater og kampoppsett på Livesport. com. Denne siden er omBodo/Glimt, (Fotball/Norge). Hvis du leter etter resultatene til et annet lag med navnetBodo/Glimt, vennligst velg din sport i toppmenyen eller kategori til venstre. Følg Bodo/Glimt livescore, sluttresultater, kampoppsett og kampdetaljer! Neste kamper: 26. 01. Bodø/Glimt - Kalmar, 16. 02.
Bodø / Glimt Kamp Livestreaming Idag (2023) - Fotball I dag
Bodø/Glimt – NRK Nordland
Bodø/Glimt – Kalmar på TV & Live Stream - tid, kanal |
Bodø/Glimt møter svensk og dansk motstandNyheter Bodø/Glimt møter svensk og dansk motstand Skrevet av Publisert: 24. 01. 2023 08:03 SAN PEDRO DEL PINATAR Bodø/Glimt forbereder seg til Europa Conference-league-møtet med Lech Poznan med treningsleir i Murcia. Det er fotballanlegget til Pinatar Arena i San Pedro del Pinatar som benyttes. Frem mot den første kampen skal Glimt møte svensk og dansk motstand på Pinatar Arena. Allerede torsdag 26. januar venter Kalmar i kamp kl. 17. 00. 2. februar kl. 16.
17.00: Här följer du Kalmar FF mot Bodø/Glimt - Barometern
Fotballklubben Bodø/Glimt - Wikipedia
Det skal også være tysk interesse for Vetlesen, som scoret 16 mål i Eliteserien i fjor, og var en stor bidragsyter til at Glimt nå er i sluttspillet til Serieligaen. Problemet klubben fra Bodø nå må løse, er at kontrakten til Vetlesen går ut om vel et år. Om de ikke godtar et bud nå, kan Vetlesen vurdere mulighetene sine i sommer, og forhandle med andre klubber. I så fall vil Glimt komme i samme situasjon som de gjorde med Ola Solbakken, som gikk gratis til Roma for en måned siden. Foto: Andreas Nilsen Trygstad / NRK 19.
På stopperplass har Brede Moe nå startet sammen med hhv. Amundsen, Lode og Bjørtuft. Dette tyder som forventet at Moe er den ubestridte eneren vår bakover, mens de tre andre konkurrerer om å være makkeren hans. Vi startet slik mot Junkeren i 1. kamp: Julian Faye Lund – Morten Ågnes Konradsen, Brede Moe, Isak Helstad Amundsen, Fredrik Andre Bjørkan – Hugo Vetlesen, Patrick Berg, Albert Grønbæk – Nino Zugelj, Lasse Nordås, Sondre Sørli.... og slik mot Viking i 2.
Disse møter Bodø/Glimt i oppkjøringenDisse møter Bodø/Glimt i oppkjøringen Da starter Bodø/Glimt oppkjøringen med byderby. IK Junkeren kommer på besøk til Aspmyra, og i tidligere oppgjør har det blitt hete oppgjør. Etter kampen mot Junkeren tar Bodø/Glimt turen til Spania for treningsleir. Deretter står Viking for tur. Kampen blir spilt i Spania, men hvor er foreløpig uklart. Heller ikke kamptidspunktet er klart på nåværende tidspunkt, men det som er klart er at kampen spilles 19. januar.
Det skriver Sunnmørsposten. Aafk var nære ved å hente brannspiller Kasper Skaanes tidligere i uken, men overgangen strandet da spilleren ikke besto den medisinske testen. Eliteserieklubben skal nå ha flyttet fokus til Tjærandsen-Skau, som kan komme til å slite med å spille seg inn på en velfylt Glimt-midtbane i årets sesong. Aalesund har ifølge avisen lagt inn et bud på spilleren som har kontrakt ut denne sesongen.
Bodo/Glimt - resultater, kampoppsett, Bodø/Glimt - Kalmar live
Og det like foran lagkameratene som gjorde seg klare for å pakke sammen og gå tilbake til hotellet. Det skulle selvfølgelig straffe seg for Lode, som ble forstyrret av en lyshåra danske og en ivrig bodøværing under hele intervjuet. – Det er typisk Patrick (Berg) å skulle harselere med megBåde baller, vann og flasker flakset i Lodes retning under praten, alt for å vippe den robuste rogalendingen av pinnen. Men Lode er tryggheten selv, også i intervjusituasjonen og sto av det hele. – Opprettholder jeg samme konsentrasjonsnivå i kampen blir det veldig bra, smiler han.
no– Det er gode forhold her, så det er veldig fint å få trene i shorts og t-skjorte, sier Lode, vel vitende om at det har vært under tosifret i lufta de siste dagene. – Det er bra intensitet på trening, og vi øker på hele veien. Det virker som alle absorberer treningene bra, så vi har solid trøkk.
Karlsson har en fortid som assistenttrener i Helsingborgs IF, hvor han også jobbet i forbundets ungdomslag. Nå er han glad for å være i KFF. «Jeg har trivdes utrolig godt. Det var en enkel avgjørelse å ta, men det var vanskelig å dra» Han fortsetter: – Det hadde ikke vært noe problem å bli. Jeg antar at jeg fortsatt håpet at mitt neste steg ville være inn i seniortrenerverdenen. Det var et stress for fem-seks år siden. Jeg har modnet og ventet på et miljø hvor jeg tror jeg kan bidra med noe, hvor jeg passer inn med folk jeg kan jobbe med – og det føler jeg med Henrik og folkene i Kalmar FF.
Jens Karlsson slutter i Bodø/GlimtKalmar FFs nye assistenttrener: Jens Karlsson. De siste dagene har det blitt klart at Henrik Jensen (37) etterfølger Henrik Rydström som hovedtrener i Allsvenskan laget Kalmar FF. Danskens siste oppdrag var i FC Midtjylland, hvor han var assistenttrener. Kontrakten løper ut 2025. Nå har KFF også funnet en assistenttrener til dansken. Det blir Jens Karlsson, som ble knyttet til hovedtreneroppdraget, og han kommer sist fra jobb som U19-trener i Bodø/Glimt. – En jobb han har hatt de siste to årene. Les: Scott Parker har ristet av seg 9 -0 tapet på Anfield og forhandler om ny jobb «I dialogen med valgmulighetene vi hadde som hovedtrener, fikk de mulighet til selv å påvirke valget av hjelpetrener.
Bodø / Glimt Kamp Livestreaming Idag (2023)Erzähl uns, von welchem Club du Fan bist! Und schon erhältst du exklusiven Zugang zu Infos nur zu deinem Verein! - Klicke auf das Logo deines Club um fortzufahren. Ja wir wissen, Popups nerven. Es dauert aber weniger als 15 Sekunden... Versprochen! Ein Schritt fehlt noch vor dem Anpfiff! Email-Adresse eingeben, Zugangslink gemailt bekommen, Link klicken, und schon bist Du stolzer Teil unserer exklusiven {teamName}-Community! Netter Versuch! Wir brauchen in der Tat deine richtige Email - vielen Dank im Voraus! Hiermit erkläre ich mich einverstanden, dass diese Seite mich über wichtige Vereins Infos von informieren darf. Diese Einwilligung kann ich jederzeit widerrufen. Livestreams, Torvideos in Echtzeit, Statistiken, Wetttipps...
Bodø/GlimtGlimt punger ut 10 millioner for Bjørtuft: − Veldig stoltOdin Bjørtuft (24) ble mandag presentert som ny Bodø/Glimt-spiller. Midtstopperen har signert en fireårskontrakt. Bodø/Glimt måtte ut med omtrent 10 millioner kroner for Odin Bjørtuft fra Odds Ballklubb, ifølge VGs kilder. Overgangssummen kan stige... · Kristian Arnesen StrømshovedBekreftet: Bjørkan returnerer til Bodø/GlimtVenstrebacken Fredrik Bjørkans utenlandsopphold har ikke gått helt etter planen. Nå er han igjen klar for moderklubben Bodø/Glimt i Eliteserien.
Første kamp er mot polske Lech Poznan i Polen, torsdag den 23. februar. Foto: Kai Jæger Kristoffersen / NRK 17. januar 17:18 Dansk stortalent signerte for Glimt Tirsdag ettermiddag bekrefter Bodø/Glimt at de har signert den danske angrepsspilleren Jeppe Kjær (18). Han kommer fra den nederlandske klubben Ajax sin ungdomsavdeling. Kjær signerte for den regjerende seriemesteren i 2020 fra den danske klubben Horsens for en rapportert sum på 20 millioner norske kroner. Oppholdet i Nederland har ikke ført til førstelagsspill, noe han håper å få i Bodø/Glimt. – Jeg har vært 2, 5 år i Ajax hvor det har gått litt opp og ned. Ikke alt har gått min vei. Jeg fant ut at jeg ville se etter noe nytt. Jeg spilte lite på slutten, men jeg har lært mye av å være der, forsikrer han. Glimt er for tiden på treningsleir i Spania.
Ikke bare sportslig, der de imponerte ute i Europa og tok sølv i Eliteserien, men også økonomisk. Tv 2 kan melde om at de gule fra Bodø har omsatt for 410 millioner kroner i 2022. Det inkluderer inntekten til klubben generelt sett, samt et spillersalg på rundt 105 millioner kroner. – Utbetalingene fra UEFA var på rundt 17 millioner euro (170 millioner kroner), og så vil det komme en god omsetning på de ti hjemmekampene. Men så har det kostet å forberede seg til å delta i Europa med dyre reiser. I tillegg er det i 2022 gjort nødvendige millionoppgraderinger ute på stadion og for media og UEFA inne på Aspmyra, sier Tore Hansen, leder for økonomi og administrasjon i Bodø/Glimt. Bodø/Glimt er for tiden i Spania på treningsleir, hvor de forbereder seg til blant annet et nytt europaeventyr.
Klar for ny kamp: – Viktig å bruke kampene vi har - Bodø/Glimt
Bodø/Glimt Klubbtråd - Side 154Knutsen sier også følgende om planlagte bytter: "Knutsen planlegger å gjøre minimum fire bytter i pausen. Begge stopperne skal ut og erstattes av Marius Lode og Isak Helstad Amundsen. I tillegg er det tenkt at Adam Sørensen skal inn for Bjørkan. På kant skal Sondre Sørli erstattes av Nino Zugelj. " Midtbanen og angrepet vi starter med i dag er i mine øyne vår antatte førsterekke, bortsett fra at Pellegrino går inn for Sørli når han er klar. Zugelj har jo vist noen spennende ferdigheter på høyre ving, men Mvuka er i mine øyne langt foran han i køen. Synes Zugelj har slitt i relasjonene og bevegelsesmønsteret, så han trenger nok litt mer tid for å tilpasse seg spillestilen vår. På høyre back er verken Brice eller Omar klare, og da er det naturlig at Konradsen tar plassen.
Disse møter Bodø/Glimt i oppkjøringen