Är det något ni kommer att jobba på att förändra i ert spel? – Allt, hela tiden. Det svåra är emellertid att inte vrida och vända för mycket på det vi gör så att vi tappar det vi gjort bra. Ofta är det två steg framåt, ett steg tillbaka och dagen efter är det ytterligare två steg tillbaka och då känns allt hopplöst. Och man känner sig som världens sämsta tränare. Men så går det ytterligare en dag och spelarna tar två, tre steg framåt och voilá, plötsligt har man utvecklats och blivit bättre. Men det är ju en icke-linjär process, där det ofta är svårt att överblicka allt. Jag har emellertid stor respekt för fjärilseffekten, det vill säga att allt är viktigt och minsta vingslag från en fjäril kan riva upp stormar.
Fotboll, Norge: Bodo/Glimt livescore, resultat, matcher
Sport och matcher på TV idag - Rekatochklart.com
Med det pressen. Kraven. Hur hanterar alla inblandade det? Det får vi se. Hanteringen av det kan komma att definiera hela säsongen. Det är lätt att bli defensiv och taggarna ut när spelet haltar och "experterna" kräver sin sorts mediciner. Jag för min del hoppas att Henrik fortsätter vara Henrik. OM han klarar av det tror jag på framgång. När tv-kanalen som sänder Allsvenskan och dess experter dömde ut Kalmar efter att de blivit straffade med olyckliga mål mot Häcken, för att i omgången efter krossa bajen.
Kalmar FF - Live Soccer Streaming & TV Schedules
Kalmar FF (@KalmarFF) / Twitter
TV: Rasmus Elm i truppen - då kopplade KFF grepp om
Men jag bedömer det utifrån andra variabler. Jag har en plan inför försäsongen, som jag sedan går igenom med mina tränarkollegor, de adderar saker (eller får mig att ta bort något) och sedan använder vi försäsongen till att portionera ut bilden vi har i våra huvuden. Där har vi kommit långt. Samtidigt är det som jakten på skatten vid regnbågens slut, när du kommer fram har det förändrats, med andra ord, du kommer inte fram, åtminstone inte till det som du från början trodde. – Hur som helst, vi har jobbat väldigt hårt med att öka vår flexibilitet och i och med att vi har många nya i startelvan har det varit en balansgång mellan att sätta grunder (för de nya) och införa nya bitar i vårt spel. Men det handlar ju inte om att vara färdig till premiären, det handlar om att ha metoder och sätt att hantera situationer som kommer uppkomma under säsongen. Är ni klara med dom transfer ni ska göra i detta fönster? – Vi är några spelare korta, men jag vill inte ta in någon bara för att man ska.
Inför Allsvenskan 2022, Kalmar FFLag: Kalmar FF Tränare: Henrik Rydström Hemmaplan - arena: Guldfågeln Inbördes möten 2021: Kalmar - Djurgården 0-1, Djurgården - Kalmar 3-2 Spelare in: Axel Lindahl (back, Bodø/Glimt), Nahom Girmai Netabay (mittfältare, IK Sirius), Kevin Jensen (mittfältare/forward, Landskrona Bois), Ricardo Friedrich (målvakt, Ankaragücü), Jakob Kindberg (målvakt, Örebro Syrianska), David Kristján Ólafsson (back, Ålesund), Simon Skrabb (mittfältare/forward, klubblös), Casper Andersson (målvakt, uppflyttad till A-laget), Douglas Bergqvist (back, Tjornomorets Odessa, lån). Spelare ut: Nils Fröling (mittfältare/forward, Hansa Rostock), Piotr Johansson (back, Djurgårdens IF), Sebastian Ring (back, Wisla Krakow), Anton Ekeroth (mittfältare, AFC Eskilstuna), Lucas Hägg Johansson (målvakt, Vejle BK), Tobias Andersson (målvakt, Gnosjö IF), Emin Nouri (back, slutar), Henrik Löfkvist (back, Jönköpings Södra), Malte Persson (back, IK Brage), Jonathan Ring (mittfältare/forward, Jeju United), Johan Arvidsson (mittfältare, IK Brage), Edvin Crona (forward, Åtvidaberg, lån).
resultat, matcher, Bodo/Glimt - Kalmar FF live - Livesport.com
Långt bort från en allsvensk guldstrid... - SvenskaFans.com
Men det måste inte vara en talang, det kan vara en äldre, etablerad spelare också. Hur gör ni för att utveckla den delen i sådana fall? – Tydlig bild av HUR vi ska spela. Tydlig bild av vad som förväntas av individen i positionen. Sedan konstant feedback-loop. Bilder, videosekvenser, berömma, kritisera, berömma igen och sedan skapa övningar där spelaren utsätts för liknande situationer och de skapar en bank av lösningar. Typ så. En 28-åring med CV eller en 19-åring utan CV, finns det val som klubben anser är viktiga? Kan det också bero på platsen på plan, typ målvakt, defensiv mittfältare eller mittback? Kan det också bero på vilka ni möter och var ni ligger i tabellen? – I Sirius var det uttalat från styrelsen under 2020 att om jag som tränare kan välja mellan två likvärdiga spelare, en yngre spelare och en äldre, skulle jag välja den yngre.
Rent konkret - vi vill komma till fler avslut och upplevas än mer hotande. Är talangutveckling viktigt för er? – Definitivt. Vi har som sagt inte lyxen att värva färdiga spelare eller lösa problem med att köpa in en etablerad spelare. Vi måste utveckla dem vi har. Eller måste och måste, det låter negativt. Vi gillar den biten, att hjälpa spelarna att uppfylla sin potential. Det är en sådan sak som alltid får mig att känna stolthet, när spelare känner att de har blivit bättre.
Kalmar kamp i dag på TV & stream - Kanal, tid - TVkampen.com
Vilken kanal visar Bodø / Glimt - Kalmar? Fullständig TV och
Djurgården Häcken stream? Streama DIF vs BK Häcken live